رویداد‌های شیوا

انواع دوره‌ها و کارگاه‌ها

در کلینیک روانشناسی و مشاوره شیوا

اولین کنگره ملی مشاوره توانبخشی ایران

با عنایت به ضرورتاستفاده از آخرین دستاوردهای علمی در اتخاذ تکنیک های سطوح سه گانه پیشگیری از عوارض ناشی ازمعلولیت هایجسمی، روان شناختی و اجتماعی در افراد دارای نیازهای ویژه و خانواده های آنها وبا توجه به نقش بی بدیل مشاوره توانبخشی در ارائه خدمات توانمندسازی به این گروه از مددخواهان، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با همکاری سایر مراکز علمی،تحقیقاتی و  مرتبط، اقدام به برگزاری اولین کنگره ملی مشاوره توانبخشی ایران با هدف ایجاد فضایی علمی جهت تبادل اطلاعات و اظهارنظرعلمی بین متخصصین، معرفی و آشنایی سایر متخصصین حوزههای انسان یاور با مشاوره توانبخشی، شناسایی جمعیت های نیازمند خدمات مشاوره توانبخشی، شناسایی نیازهای گروه های خاص و انطباق مشاورهتوانبخشی با این نیازها، تحریک تولید ایده ها، فنون و ابزار کارآمدتر برای مداخله های روانشناختی، زمینه سازی شکل گیری تیم های تخصصی در پاسخ به نیازهای افراد و بسترسازی مناسب جهتتحولات اجتماعی می نماید.

 

اولین کنگره ملی مشاوره توانبخشی ایراناز آنجا که تحقق اهداف این کنگره ملی علمی- آموزشی منوط به همیاری، مشارکت و حمایت تمامی اساتید، اعضایهیئت علمی، پژوهشگران، دانشجویان و فرهیختگان می باشد، لذا دبیرخانه این کنگره ازشما فرهیخته ارجمند دعوت می نماید تا با ارسال مقاله، پیشنهاد برگزاری نشست هایتخصصی و کارگاه های علمی، ما را در این امر خطیر یاری نمایید.
پیشاپیش از بذل توجه وهمکاری صمیمانه شما سپاسگزاری می گردد.

آخرین مهلت ارسال چکیده مقاله: خرداد 1400
آدرس سایت: tavan2021.ir
زمان برگزاری کنگره: تیر1400 به صورت مجازی، محل برگزاری: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی

دبیرخانه: تهران، اوین،بلوار دانشجو خیابان کودکیار، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، ساختمان فارابی- طبقه دوم تلفن: 22180083، داخلی 2814
شماره تماس کنگره:09384903280، 09300052003

دوره دانش‌افزایی معلمان و دبیران

این دوره با هدف دانش‌افزایی و نیز سنجش صلاحیت علمی و شخصیت معلمان و دبیران در شهرستان جم از توابع عسلویه و مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.

 

دوره دانش افزایی معلمان عسلویه

 

این دوره طی چهار روز از یکم تیر ماه تا چهارم تیر ۱۴۰۰ توسط روانشناس مرکز روانشناسی و مشاوره شیوا جناب آقای دکتر محمدرضا سعید فیروزه انجام گردید.

دوره کارورزی و سوپرویژن

اولین دوره کاروزی و سوپرویژن کلینیک روانشناسی و مشاوره شیوا با همکاری کلینیک روانشناسی و مشاوره رویش اجتماعی

این دوره به صورت ترکیبی از جلسات آنلاین و حضوری برگزار خواهد شد.

دوره به صورت کاملا رایگان با هدف تربیت نیروی انسانی و با ظرفیت ده نفر می باشد.
گذراندن دوره کاروزی برای هر دانشجو و علاقمند حوزه مشاوره و روانشناسی ضروری به نظر می رسد حال اینکه نظارت و راهنمایی یک استاد مشاوره بر نحوه کار شما در اتاق مشاوره نیز بسیار راهگشا خواهد بود.
مدت دوره: 3ماه
تلفن‌های ثبت‌نام: 88267040-88267068
همراه: 09384903280
شروع دوره از اول آبان ماه 1400
ضرورت کارورزی و سوپرویژن بالینی
کارورزی و سوپرویژن: همه متخصصان بالینی فارغ از این که چه نوع درمان روان‌شناختی را به کار می برند، باید هم در زمینه رویکرد خاص و تکنیک های که به کار می برند به طور مناسب آموزش ببینند و هم صرف‌نظر از سطح تجربه‌شان، باید تحت نظارت بالینی قرار گیرند. کار بالینی تحت نظارت بخش مهمی از آموزش محسوب می شود و به طور واضح مستلزم یک ناظر آموزش دیده در زمینه ی این درمان است. متخصصان روانشناسی بالینی بر این باورند که وارد شدن در کار ظریف و حساس روان‌درمانی و مشاوره بدون آموزش مناسب و گذراندن کارآموزی تحت نظارت، کاری چالش‌انگیز و مخاطره‌آمیز است. کلینیک مشاوره شیوا در نظر دارد از تاریخ 1 آبان ماه 1400، طی ۱۰۰ ساعت جلسه کارورزی و سوپرویژن که توسط تیم تخصصی کلینیک روانشناسی و مشاوره شیوا انجام می پذیرد، شما را در این مهم یاری کند.

اهداف سوپرویژن
• توسعه مهارت های درمانی: بهبود مهارت‏های موجود و یادگیری مهارت های جدید؛
• محافظت از مراجعان: ارائه نوعی کنترل کیفیت برای درمان ، چه در سطح عملی تضمین استفاده از راهبردهای مناسب و چه در سطح عاطفی برای ایجاد روابط درمانی عینی‏تر.
• پشتیبانی از درمانگران در مواجهه با مشکلات درمانی
• نظارت و ارزیابی مهارت‏ها و اقدامات درمانی
پیش نیازها:
۱. داشتن مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی و مشاوره
۲. آشنایی با آسیب شناسی روانی
۳. آشنایی با ارزیابی و تشخیص بالینی
۴. آشنایی با اجرا و تفسیر آزمونهای روانی
۵. آشنایی با مبانی نظری و راهبردهای درمانهای شناختی رفتاری و طرحواره درمانی
ساختار کارورزی و سوپرویژن بالینی کلینیک روانشناسی ومشاوره شیوا
• مرور اجمالی مباحث آسیب‌شناسی روانی و تشخیص بالینی بر اساس DSM5
• مرور روشها و فنون ارزیابی روانی شامل مصاحبه و آزمون‌های روانی پرکاربرد
• کاربست تکنیک ها و راهبردهای درمان شناختی رفتاری و طرحواره درمانی و درمان‌های موج سوم در فرایند نظارت بالینی
• مشاهده جلسات درمانی استاد ناظر و جلسات تحلیل کیس و تشریح فنون و راهبردهای درمانی
• درگیر شدن کارآموزان در ارایه خدمات روانشناسی و مشاوره مستقیم از طریق ارجاع کیس توسط مرکز و جذب مراجع توسط کارآموزان
• نظارت مستقیم و غیرمستقیم بر روند کار کارآموزان و ارایه مشاوره و راهنمایی در مورد فرایند کار به صورت گروهی و خصوصی
• تحلیل فرایند کار درمان و مشاوره کارآموزان در جلسات هفتگی و ارایه رهنمودهای اصلاحی برای بهبود درمان
• معرفی ابزارها و مقیاس‌ها و پرسشنامه‌های درمانی به کارآموزان برای کاربست درمانی

اسکرول به بالا