با خاطرناک دردناک چه کنیم؟

 

با خاطرات دردناکمان چیکار کنیم!!!!

میخواهیم راهی را مرور کنیم که تا حدی بتوانیم خاطرات دردناک را کمرنگ کنیم ، نکته مهم این است که اگر این خاطرات دردناک یا خاص هستند ، حتما باید به یک روانشناس خبره مراجعه کنید ؛ برای خاطراتی که بارِ هیجانی کمتری دارند مسیر زیر را طی میکنیم
بنابرین، بیایید رو راست باشیم، شاید نتوانیم به این راحتیها یک خاطره‌ی عالی و در عینِ حال غمناک را فراموش کنیم اما میتوانیم “پاک کنی” برداریم و جایش را تا میتوانیم کمرنگ کنیم.
.به جای گریز از خاطراتتان، به آنها فکر کنید. اجازه بدهید یکبار دیگر با جزییات دوباره در ذهنتان مرور بشوند. درست مثل یک فیلم.
اگر حس میکنید با کسی که از دستش داده اید، حرفهای نگفته‌ی بسیار دارید، شاید وقتش رسیده که او را به یک کافه‌ی خیالی در گوشه‌ی ذهنتان دعوت کنید و در تصوراتتان با او چای و قهوه‌ای خیالی بخورید و صحبت کنید !
.اگر از مکانِ خاصی ، خیابانی، پارکی یا کافه ای خاطره ای دارید که نمیتوانید دیگر به آنجا برگردید، ابتدا در ذهنتان به آنجا بروید، تصور کنید که آنجا قدم میزنید ، همه چیز را مرور کنید و خود را خالی کنید. در ذهنان قدم بزنید، گریه کنید، بنویسید، نقاشی بکشید و هر کاری که شما را خالی میکند.
بعد از آن هم یکبار در واقعیت با دوستی که به او اعتماد دارید به آنجا بروید. بگذارید طلسم شکسته شود.
.وسایل ، عکس ها و هدایایی که از رابطه قبلی دارید را از جلوی چشمانتان بردارید. آن ها را در یک کارتون بگذارید و اگر نمیتوانید آن ها را کاملا رها کنید ، فعلا آنها را جایی قرار دهید که جلوی چشمانتان نباشد. دقیقا وقتی این کار را کردید ، احساس میکنید که سنگینی‌ای از دلتان برداشته میشود و در نتیجه فضایی برای بهبودی حاصل میشود.
.برای بخیه کردنِ زخمهای خاطره هایمان هیچوقت دیر نیست. از همین امروز شروع کنید. از خداوند بخواهید که در این مسیر به شما کمک كند

الهام شریفی
روانشناس مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره شیوا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا