معرفی بهترین کلینیک مشاوره پیش از ازدواج

معرفی بهترین کلینیک مشاوره پیش از ازدواج

بهترین کلینیک مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج یکی از انواع شاخه های روانشناسی است که به زوجین کمک می کند تا پایه  اساس زندگی خود را سالم و محکم تر بنا کنند.

از این رو می توان گفت، مشاوره قبل از ازدواج نوعی درمان تخصصی است که به زوج ها کمک می کند تا برای ازدواج آماده شوند. مشاوره قبل از ازدواج می تواند به زوج ها در زمینه حل تعارض را در رابطه خود شناسایی و به آنها رسیدگی کند. علاوه بر این، مشاوره می تواند از تبدیل شدن مسائل کوچک به نگرانی های جدی در آینده جلوگیری کند.

اکنون این سوال پیش می آید که بهترین کلینیک مشاوره پیش از ازدواج کجاست؟

چگونه می توان بهترین کلینیک مشاوره پیش از ازدواج را شناسایی کرد؟

چگونه بهترین کلینیک مشاوره پیش از ازدواج را پیدا کنیم؟

بهترین کلینیک مشاوره قبل از ازدواج دارای چه ویژگی هایی است؟

بهترین کلینیک مشاوره پیش از ازدواج

کلینیک مشاوره شیوا

کلینیک روانشناسی شیوا یکی از بهترین کلینیک های مشاوره پیش از ازدواج است که تا به امروز توانسته خدمات بسیاری را به مراجعان خود در زمینه مشاوره قبل از ازدواج ارائه دهد. برای اینکه یک کلینیک به عنوان بهترین کلینیک مشاوره پیش از ازدواج انتخاب شود، نیاز به یک سری معیار های ویژه است  که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

تجربه بالای مشاور (درمانگر)

اولین و مهم ترین معیار انتخاب بهترین کلینیک مشاوره پیش از ازدواج، حضور روانشناس با تجربه و کاربلد در آن کلینیک است. از این رو قبل از مراجعه به یک کلینیک برای دریافت مشاوره پیش از ازدواج باید به توانمندی های درمانگر آن توجه ویژه ای کنید.

کلینیک روانشناسی شیوا با حضور بهترین روانشناسان و درمانگران در زمینه مشاوره زوجین، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره طلاق، مشاوره خانواده و…توانسته بهترین خدمات را به مراجعان ارائه دهد.

ارتباط با روانشناسان کلینیک شیوا

برای دریافت وقت مشاوره می توانید بر روی آیکون بالا کلیک کنید.

بکارگیری راهکارهای بروز درمان 

همانطور که میدانید امروزه علم در زمینه های مختلف در حال رشد و گسترش است. این مطلب برای بخش روانشناسی نیز صحت دارد. از این رو در بهترین کلینیک مشاوره پیش از ازدواج، مشاوران باید از به روز ترین و آخرین متد های روانشناسی به مشاوره بپردازند. 

البته راهکار های درمانی در کلینیک های مختلف متفاوت است در اصل می توان گفت، برنامه درمانی هر مشاوره با مشاوره دیگر متفاوت است. بنابراین نمی توانیم یک راهکار واحد برای افرادی که به مشاوره پیش از ازدواج مراجعه می کنند، قرار دهیم.

دسترسی راحت و آسان به کلینیک

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب بهترین کلینیک مشاوره پیش از ازدواج باید به آن دقت کنید، دسترسی آسان به آن کلینیک است. بنابراین کلینیک هایی که به وسایل نقلیه عمومی نزدیک هستند و یا جای پارک برای ماشین ها به آسانی قرار دارد، می تواند شایستگی بیشتری نسبت به دیگر کلینیک ها داشته باشد.

ویژگی بهترین مشاور پیش از ازدواج

  • راز نگهدار باشد.
  • جلسات را سازماندهی کند
  • مراجع را در زمینه مختلف آگاهی دهد.
  • مراجع را نسبت به کار های اشتباه هشدار دهد.
  • رابطه گرم و صمیمی با مراجعه برقرار  کند.
  • پرسش به موقع و مناسب داشته باشد.
  • پیشنهاد های سازنده و کاربردی به مشاور دهد.
  • محیط و فضای مناسب و آرامی برای مراجع ایجاد کند.
ویژگی بهترین مشاور پیش از ازدواج
  • مراجع را به انجام کار های مفید تشویق کند.
  • سکوت به موقع و مناسب دارد
  • با مراجع خود همدلی کند
  • از هیچ حرفی تعجب نمی‌کند
  • اطلاعات به روز دارد
  • صبور است
  • به افراد برچسب نمی زند.
  • خوب گوش دهد.

اهداف مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

تغییر دیدگاه از رابطه 

در طول فرایند درمانی، مشاور به هر یک از شریک زندگی کمک می کند تا رابطه را به شیوه ای عینی تر بررسی کند و به زوج کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه تعاملات خود را بهبود بخشند.

درک اینکه چگونه مسائل فرهنگی بر یک رابطه تاثیر می گذارد – خانواده و باورهای فرهنگی بر نحوه درک و تعامل هر فرد تاثیر می گذارد. 

همچنین بر رفتارهای روزمره مانند غذا خوردن، کار کردن و مدیریت پول نیز اثر گذار است. تفاوت در انتظارات فرهنگی می تواند مشکلاتی در رابطه ایجاد کند. هر چه زوجین زودتر متوجه این تفاوت ها شوند می توانند آنها را مدیریت کنند، از این رو یک مشاور می تواند به آشکار شدن این تفاوت ها و مشکلات کمک کند.

بهبود ارتباطات

 ارتباط موثر یکی از مهمترین عواملی است که می تواند سبب ایجاد یک رابطه سالم بین زوج ها شود. در واقع یک درمانگر پیش از ازدواج به زوج ها کمک می کند تا بیاموزند که چگونه با یکدیگر صحبت کنند و افکار و چگونه می توانند احساسات خود را به شیوه ای سالم بیان کنند.

اهداف مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

حذف رفتارهای ناکارآمد 

 مشاوره قبل از ازدواج به زوج ها کمک می کند تا رفتارهای ناکارآمد هر یک از شرکا مانند مسائل مربوط به تفکرات، نحوه کنترل و اعتیاد را شناسایی و اصلاح کند.

آشنایی با جلسه مشاوره پیش از ازدواج

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اتفاقات جلسه مشاوره پیش از ازدواج می توانید بر روی آیکون بالا کلیک کنید.

شناسایی نقاط قوت 

 یک مشاور قبل از ازدواج می تواند به زوجین کمک کند تا نقاط قوت خود را در رابطه و یا نقاط مثبت  در هر یک از شرکا شناسایی کنند. 

کاهش انزوای عاطفی

 بسیاری از افراد در بیان احساسات خود مشکل دارند، بنابراین برخی از شرکا به سادگی از انجام این کار اجتناب می کنند. این نوع انزوا تقریباً همیشه منجر به ایجاد مشکلات جدی در رابطه می شود. یک درمانگر پیش از ازدواج به زوج کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه احساسات خود را به گونه ای بیان کنند که آنها را به هم نزدیک کند.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین کلینیک مشاوره پیش از ازدواج را به شما معرفی کنیم. با توجه به ویژگی هایی که ذکر شد، کلینیک روانشناسی شیوا از جمله بهترین کلینیک های مشاوره پیش از ازدواج است که تمام این ویژگی ها را در بر داشت. 

در ادامه به اهداف مشاوره پیش از ازدواج پرداختیم. با توجه به اهداف بسیار ضروری که مشاوره پیش از ازدواج دارا است، قطعا مراجعه به مشاوره پیش از ازدواج قبل از ازدواج می تواند از مهم ترین کار ها باشد.

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی بهترین کلینیک مشاوره پیش از ازدواج»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا