کاربرد مشاوره طلاق

کاربرد مشاوره طلاق برای چه کسانی است؟

طلاق یکی از چالش برانگیزترین مراحل زندگی یک فرد در حال طلاق تلقی می شود. این مرحله علاوه بر اینکه خود زوجین را تحت تاثیر قرار دهد، فرزندان و خانواده هر دو طرف را ممکن است درگیر کند.

با توجه به این موضوع بسیاری از افراد به دنبال راهی برای کنار آمدن با مشکلات پس از طلاق و ورود به زندگی پس از طلاق هستند.  تنها پیشنهاد ما مشاوره طلاق می باشد. 

آشنایی با مشاوره طلاق

برای آشنایی با مشاوره طلاق می توانید، بر روی آیکون بالا کلیک کنید.

در این سری از مقالات کلینیک روانشناسی شیوا، قصد داریم در مورد کاربرد مشاوره طلاق اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کاربرد مشاوره طلاق تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

مشاوره طلاق چیست؟

مشاوره طلاق با توجه به مرحله ای که شما در آن قرار دارید، به دو دسته مشاوره قبل از طلاق و مشاوره بعد از طلاق تقسیم بندی می شود.

از این رو مشاوره طلاق می تواند کمک های بسیار موثر به شما در مرحله قبل از طلاق و بعد از طلاق کند. برخی از راهنمایی های مشاوره طلاق به شرح زیر است:

  • کمک به کنترل احساسات 

بسیاری از افرادی که طلاق گرفته اند، ممکن است آشفتگی های بسیار وخیمی را تجربه کنند. از این رو برای پاسخ صحیح به این آشفتگی ها نیاز است که به یک مشاوره طلاق مراجعه کنید. در اصل می توان از کاربرد مشاوره طلاق، آموزش کنترل این احساسات آزار دهنده دانست.  به این نکته توجه کنید که داشتن احساس پشیمانی، گناه و.. از جمله احساسات معمول بعد از طلاق است و شما نباید نگران باشید.

نکته ای که در این بخش بسیار مهم است، این است که اگر این احساسات آسیب زا  برطرف نشوند و به طور سالم با آنها برخورد نشود ، می توانند تشدید شوند و شرایط روحی و روانی فرد را بسیار تحت تاثیر قرار دهند. 

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

حالا شاید برای شما سوال پیش آید که کاربرد مشاوره طلاق در کمک به کنترل احساسات افراد چیست؟ 

کاربرد مشاوره طلاق در این مرحله،  کمک به شما در جهت شناسایی احساسات منفی، سپس برطرف کردن این مشکلات می باشد. از این رو مراجعه به مشاوره طلاق برای افرادی که به دلیل داشتن فرزند با همسر سابق خود در ارتباط هستند، بسیار مهم تلقی می شود. زیرا آن ها باید یاد بگیرند چگونه احساسات خود را در این شرایط کنترل کنند.

  • سازگاری با زندگی پس از طلاق

کنار آمدن با زندگی پس از طلاق یکی از مهم ترین مواردی است که افراد بسیار با آن درگیر هستند از این رو به سختی می توانند خود را با این شرایط وفق دهند.

ولی پس از نهایی شدن طلاق باید به زندگی روزمره خود برگردید. از این رو یکی دیگر از کاربرد مشاوره طلاق، کمک به شما برای  بازگشت و یا سازگاری خود با شیوه زندگی جدید است.

  • کمک به کودکان برای کنار آمدن با طلاق

همیشه کودکان بیشترین آسیب را در طلاق می بینند. برای این که بتوانید کودکان خود را از این آسیب در امان نگه دارید باید به یک مشاوره طلاق مراجعه کنید.

از این رو کاربرد مشاوره طلاق در به حداقل رساندن آسیب به فرزند و زوجین بسیار تاثیر گذار است.

معرفی بهترین کلینیک مشاوره طلاق

برای آشنایی با بهتین کلینیک مشاوره طلاق می توانید بر روی آیکون بالا کلیک کنید.

مزایای مشاوره طلاق

مشاوره طلاق علاوه بر دارا بودن کاربردهای بسیار، مزایا بسیاری نیز دارد. ولی به طور کلی کاربرد مشاوره طلاق به شرح زیر است.

  • آموزش تکنیک هایی برای مدیریت بهتر احساسات منفی و حل تعارضات (که در صورت داشتن فرزند از اهمیت ویژه ای برخوردار است )
  • راهنمایی هنگام انتخاب طلاق و کمک به تصمیم گیری در مورد آینده (اگر هنوز تصمیم طلاق گرفته نشده است.)
  • فراهم آوردن پایه ای مثبت برای شروع فصل بعدی زندگی
  • برای درک بهتر آنچه در رابطه اشتباه است و چگونه می توان از آن درس گرفت تا روابط آینده موفق تر شود
  • یک چشم انداز بیرونی برای اطمینان از اینکه هر دو طرف مسائل شنیده می شوند و هیچ کس احساس نمی کند که نظرات و احساسات آنها از نظر دیگری اهمیت کمتری دارد.
  • آموزش راه هایی در جهت سازگاری خود در زندگی پس از طلاق
کاربرد مشاوره طلاق

کی به یک مشاوره طلاق مراجعه کنیم؟

زمان معینی برای مراجعه به یک مشاوره طلاق وجود ندارد. از این رو هر زمانی که نیاز دیدید که باید به یک مشاوره طلاق مراجعه کنید، تردید نکنید. دلایل متداول برای مشاوره زوجین عبارتند از:

  • وقتی احساس می کنید نمی توانید به زندگی مشترک ادامه دهید
  • وقتی ارتباط عاطفی و جنسی بین شما و همسرتون قطع شده است
  • وقتی ناامیدی و تلخی زیادی را در زندگی مشترک تجربه می کنید.
  • پس از اتمام رابطه بلند مدت

مشاوره طلاق با مشاوره زوجین چه تفاوتی دارد؟

کاربرد مشاوره طلاق با مشاوره زوجین بسیار  متفاوت است. مشاوره زوجین اغلب برای بهبود رابطه بین دو زوج می تواند موثر باشد. افرادی که در زندگی مشترک خود به دنبال افزایش کیفیت زندگی خود هستند اولین پیشنهاد ما مراجعه به یک مشاوره زوجین است.

با توجه به این توضیحات می توان گفت، مشاوره زوجین برای افرادی کاربرد دارد که قصد اتمام رابطه خود را ندارند از این رو تنها برای حل مشکلات ریز و درشت خود بخ یک مشاوره زوچین مراجعه می کنند.

اما در مشاوره طلاق موضوع فرق می کند. بسیاری از افراد برای حل کردن مشکلات بعد از طلاق به یک مشاوره طلاق مراجعه می کنند.

4 دیدگاه دربارهٔ «کاربرد مشاوره طلاق برای چه کسانی است؟»

    1. سلام و عرض ادب جناب سالاری
      متاسفیم جناب سالاری مراجعه به متخصص در این امور به شدت میتونه کمک کننده باشه .

  1. مشاوره طلاق خیلی میتونه کمک کنه که از آسیب های بعدی طلاق پیشگیری کنیم، من از درمانگران این مرکز مشاوره گرفتم الان خیلی اوضاعم بعد از طلاق بهتره…

    1. پشتیبان مرکز مشاوره شیوا

      سلام و عرض ادب جناب رضایی
      بسیار خرسندیم از حسن نظر شما، بله میشاوره در این زمینه به شدت کمک کنندست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا